Seat Tarraco

De Seat Tarraco PHEV maakt z’n comeback

De SEAT Tarraco plug-in hybride is terug en combineert het beste van twee werelden: een krachtige elektromotor en een benzinemotor. Met een elektrische actieradius tot 51 km en een ruim interieur biedt de Tarraco PHEV alles wat je nodig hebt voor ontspannen (vakantie)reizen.

De Tarraco PHEV is de krachtigste variant in de reeks, met een vermogen van 180 kW/245 pk. Met zijn elektrische actieradius van 51 km kun je in veel gevallen zelfs je reguliere woon-werkverkeer volledig elektrisch afleggen. De 12,8 kWh-accu kan eenvoudig worden opgeladen via de meegeleverde mode 2- en mode 3-laadkabel, zowel thuis als bij openbare laadpunten. Dankzij de combinatie van de elektromotor en de 1.4 TSI turbobenzinemotor biedt de Tarraco PHEV een indrukwekkend systeemvermogen van 180 kW/245 pk en een systeemkoppel van 400 Nm. Met de standaard automatische DSG-automaat geniet je van een soepele en dynamische rijervaring. Bovendien kun je handmatig schakelen met behulp van de paddles achter het sportstuur, bekleed met hoogwaardig leer en verwarmd voor extra comfort.

De Tarraco FR PHEV Business is voorzien van een complete standaarduitrusting die het sportieve karakter benadrukt. LED-koplampen, een sportonderstel en 19-inch lichtmetalen velgen (optioneel 20-inch) dragen bij aan de dynamische uitstraling.

De bestuurder en passagier genieten van kuipstoelen, waarbij de bestuurdersstoel elektrisch verstelbaar is en een geheugenfunctie heeft. De voorruit is warmte- en geluidswerend, en de automatische 3-zone airconditioning zorgt voor optimaal comfort. Dankzij de 360 graden-camera, parkeersensoren voor en achter en de automatische inparkeerhulp wordt het parkeren een fluitje van een cent. Wat betreft veiligheid is de Tarraco goed uitgerust met functies zoals Predictive Adaptive Cruise Control, Lane Assist Plus, Emergency Assist, Travel Assist, Rear Cross Traffic Assist, het Collision Warning System en Actieve veiligheidsgordels. Ook een alarmsysteem is standaard inbegrepen.

Deel dit artikel

Ook interessant